w

Do tego służy ten mały dodatkowy otwór w nalewaku do paliwa. Mało kto o tym wie.

Zatankować samodzielnie samochód na stacji benzynowej potrafi chyba każdy, gdyż obsługa nalewaka jest banalnie prosta. Jednak mało kto wie, że nalewak do paliwa jest bardziej skomplikowanym urządzeniem niż się większości z nas wydaje,

Zastanawiałeś/aś się kiedyś nad tym skąd dystrybutor wie, kiedy bak jest pełny i należy odłączyć dopływ paliwa? Prawdopodobnie choć raz to pytanie pojawiło się w Twojej głowie, ale czy próbowałeś/aś się czegoś dowiedzieć w tym temacie? Prawdopodobnie nie 🙂

Za to działanie dystrybutora odpowiada właśnie ten mały, niepozorny, dodatkowy otwór znajdujący się na końcu nalewaka. (widoczny na zdjęciu) Jest to metalowa rurka, którą wydostaje się powietrze z baku w trakcie tankowania. Jest ona połączona z mechanizmem odcinania dopływu paliwa. Podczas tankowania zbiornik wypełnia się paliwem, oraz oparami paliwa, które są znacznie cięższe od powietrza. Kiedy zostaną zassane przez tę rurkę (czyli bak jest praktycznie pełny), występuje gwałtowna różnica ciśnień, która odcina dopływ paliwa. Dobrze to obrazuje poniższa animacja.

View post on imgur.com

Warto również wiedzieć, że nie jest to perfekcyjny i super precyzyjny mechanizm, dlatego nigdy po pierwszym odcięciu nie powinno się dolewać paliwa do baku, gdyż czasem może dojść do przelania zbiornika i oblania samochodu benzyną. Jeśli uważasz, tę informację za przydatną powiedz o tym swoim bliskim lub znajomym, albo po prostu prześlij/udostępnij im ten wpis jeśli chcesz 🙂

Napisane przez Pomyslodawcy

Tak zrobisz nieopadający biszkopt. Brzmi głupio ale rzeczywiście działa.

Słownik w telefonie zmienia Ci wyrazy? Tak rozwiążesz ten problem raz na zawsze.