w

Jeśli regularnie jeździsz na rezerwie to musisz mieć tego świadomość.

Jeśli często jeździsz nawet kilkanaście kilometrów po zapaleniu się rezerwy w samochodzie zanim go zatankujesz to wiedz, że w ten sposób poważnie szkodzisz swojemu samochodowi.

Postępując w ten sposób regularnie znacząco skracasz żywotność pompy paliwa w swoim pojeździe, gdyż może dochodzić do sytuacji, gdy podczas hamowania lub ruszania pompa paliwa zasysa chwilowo powietrze w wyniku przemieszczenia się pozostałych resztek benzyny w zbiorniku.

Warto wiedzieć, że pompa paliwa jest smarowana wyłącznie paliwem i taka chwilowa, regularna praca „na sucho” ją niszczy – czyli finalnie pompa ulega zatarciu. Najczęściej dochodzi do tego w samochodach, które jeżdżą głównie na gazie a właściciele utrzymują w baku niski poziom paliwa aby tylko odpalić i przejść na gaz.

Dodatkowo również w takiej sytuacji wewnątrz zbiornika znajduje się dużo powietrza, z którego potrafi skroplić się para wodna a powstałe skropliny mogą trafić do układu paliwowego – szczególnie niebezpieczne jest to zimą, gdy skropliny mogą nawet zamarznąć i tak powstałe kawałki lodu mogą poważnie uszkodzić układ paliwowy.

Napisane przez Pomyslodawcy

Robiąc to regularnie pozbędziesz się kataru i problemów z zatokami.

Tego o zwykłej zapiekance z pewnością nie wiesz, a warto.