w

Nowe etykiety cenowe w Biedronce. Oto jak należy je czytać.

Sieć sklepów Biedronka wdrożyła nowe rozwiązania w zakresie dobrze wszystkim znanych etykiet cenowych na sklepowych półkach. Jest to podyktowane spełnieniem wymogów unijnej dyrektywy znanej jako Omnibus, która weszła w życie w Polsce od 1 stycznia 2023 roku. Teraz każdy produkt w promocji musi mieć również widoczną informację o najniższej cenie tego produktu w okresie 30 dni poprzedzających promocję. Nowe przepisy mają na celu zwiększenie przejrzystości cenowej i umożliwienie konsumentom lepszego porównywania cen produktów w promocji z ich cenami normalnymi. Obowiązek informowania o cenie produktu w promocji w okresie 30 dni poprzedzających promocję dotyczyć będzie zarówno sprzedaży detalicznej, jak i hurtowej

Dlatego już na sklepowych półkach będziecie mieli okazję zobaczyć nowe promocyjne etykiety cenowe, na których znajdziecie AŻ TRZY różne ceny – cenę standardową, cenę referencyjną oraz cenę aktualną. Omówienie wszystkich trzech cen znajdziesz na zdjęciu poniżej. Warto wiedzieć, że są pewne wyjątki, gdzie pomimo promocji NIE ZNAJDZIESZ ceny referencyjnej na etykiecie promocyjnej. Dyrektywa Omnibus nie obejmuje promocji na produkty o terminie przydatności krótszym niż 30 dni! Zatem nabiał, mięsa, warzywa czy owoce jeśli będą w promocji, nie będą musiały mieć nowych etykiet z ceną referencyjną. Dodatkowo promocje typu „Kup 2-3-4 produkty i zapłać mniej” również są wyjęte spod zasad wymuszonych unijną dyrektywą. Uważasz, że warto o tym wiedzieć? Uświadom swoich bliskich i znajomych!

Napisane przez Pomyslodawcy

Pierwszy taniec polskich nowożeńców jak z Dirty Dancing.

Znasz masło „Mleczna Dolina”? Powinnaś/eś o tym wiedzieć.