Jeśli płacisz za zakupy kartą (niezależnie od tego czy przez internet czy osobiście w sklepie) wiedz, że przysługuje Ci ZAWSZE i w KAŻDYM banku tzw. Chargeback! Jest to rodzaj zwrotu środków za transakcję dokonaną kartą płatniczą realizowany przez wystawcę karty i inicjowany przez klienta w sytuacji, gdy…
…nie był zadowolony z produktów albo usług, za które zapłacił, nastąpiła pomyłka techniczna w rozliczeniu transakcji lub transakcja nosi znamiona oszustwa (tzn. zapłaciliśmy za towar a go nie otrzymaliśmy). Jak to działa?
Żądanie wykonania Chargeback’u zgłaszasz w swoim banku – MAJĄ OBOWIĄZEK rozpocząć tę procedurę jednak musisz ich „przycisnąć” bo nie jest jeszcze to popularna w Polsce operacja i konsultanci mogą jej nie znać! W skrócie wygląda to tak, że wtedy to sprzedawca MUSI wyjaśnić wiarygodnie wszelkie Twoje zastrzeżenia (np. udowodnić wysłanie towaru i odebranie przez Ciebie) organizacji płatniczej (np. VISA, Mastercard) jeśli tego nie zrobi pieniądze wracają na Twoje konto! Uważasz, że warto o tym wiedzieć? Uświadom swoich najbliższych lub/i znajomych.