w

Przełączasz rano budzik w telefonie, żeby jeszcze chwilę pospać? Musisz to wiedzieć.

Jeśli używając budzika w telefonie notorycznie korzystasz z opcji drzemki to wiedz, że ma to negatywny wpływ na Twoje zdrowie. Potwierdzają to badania przeprowadzone przez ekspertów z „Sleep Clinic Services”. Regularne korzystanie z opcji drzemki może skutkować zjawiskiem „sleep inertia” czyli upośledzeniem naszej sprawności intelektualnej nawet przez czas 2 do 4 godzin od momentu wstania z łóżka! Co to znaczy? Czym jest „Sleep inertia”?

To coś w rodzaju kilkugodzinnego utrzymującego się stanu „zaspania”, który zwykle u osób nie korzystających z opcji drzemki utrzymuje się jedynie ok. 15 minut od przebudzenia. Kiedy wracasz po przebudzeniu do snu klikając na telefonie opcję „drzemka” Twoje ciało uwalnia ponownie hormony odpowiedzialne za zasypianie. Nagła…

…pobudka po na przykład 5-10 minutach skutkuje dodatkowo nagłym wystrzałem kortyzolu czyli hormonu stresu. Czyli fundujesz sobie w ten sposób poranny szok dla organizmu a stan „zaspania” (sleep inertia) może znacząco się wydłużyć nawet do kilku godzin od momentu wstania z łóżka. ( źródło , źródło2) Dlatego najlepiej jest w ogóle nie używać tej funkcji budzika. Uważasz, że to wartościowa informacja? Uświadom swoich bliskich i/lub znajomych 🙂

Napisane przez Pomyslodawcy

Tego o Świętach Bożego Narodzenia z pewnością nikt Ci nie powiedział!

Tak ruszysz bez poślizgu samochodem na nieodśnieżonej, śliskiej ulicy.