w

Skutki uboczne późnego chodzenia spać w weekendy. Warto wiedzieć.

Weekendy to bardzo często dla wielu osób krótki okres, gdy mogą nadrobić braki wolnego czasu w ciągu tygodnia, które wynikają najczęściej z ogromu obowiązków zawodowych i rodzinnych. Finalnie po prostu często rezygnujemy z aktywności pobocznych (wolnego czasu dla siebie) od poniedziałku do piątku, gdyż zwyczajnie nawet nie mamy na niego siły a opcja wyspania się na drugi dzień jest znacznie ważniejsza.

Dlatego właśnie sporo osób, co tydzień podczas długo wyczekiwanego weekendu ( już od piątku wieczora ) zaczyna „odbijać sobie” braki wolnego czasu, siedząc do późnych godzin nocnych przez telewizorem, imprezując czy korzystając z komputera/telefonu buszują po sieci. Wszystko to usprawiedliwiając wolnym czasem i możliwością „wyspania się” na drugi dzień. Jednak jest tutaj drugie dno…

Jeśli postępujesz w ten sposób „co weekend” to stale rozregulowujesz swój „zegar biologiczny”. Najczęściej doświadczamy wtedy zaburzenia rytmu nazywanego „zespołem opóźnionej fazy snu”. Czyli kładziemy się spać bardzo późno a następnie bardzo późno (w stosunku do zwykłego rytmu dnia) wstajemy z łóżka. Wskutek…

…takiego weekendowego rozregulowania już w trakcie tygodnia roboczego możesz mieć problemy z koncentracją, czuć ciągłe zmęczenie, ospałość, brak energii do działania, zaburzenia funkcji poznawczych mózgu czy nawet problemy z pamięcią. Dodatkowo regularne zaburzenie rytmu dobowego sprzyja otyłości co może mieć przykre konsekwencje podczas wejścia na wagę. Dlatego pamiętaj, że również mając więcej wolnego czasu musisz dbać o swój rytm dobowy. Uważasz, że warto o tym wiedzieć? Uświadom swoich bliskich lub/i znajomych 🙂

Napisane przez Pomyslodawcy

Niespodziewana zmiana rozporządzenia ws. działań przeciw Covid-19 w Polsce.

Nagranie z ataku na karetkę pogotowia agresywnych antyszczepionkowców w Grodzisku Mazowieckim.