w

Nie sprawdzasz tego po sezonowej zmianie opon? Popełniasz błąd i nieświadomie ryzykujesz wypadkiem.

Zmiana sezonowa opon w samochodach dla większości kierowców stałą się czymś zupełnie normalnym i na szczęście coraz więcej osób rozumie na czym polega różnica między oponą letnią a zimową. Upraszczając znacząco całość tematu chodzi o skład i rodzaj gumy użytej do produkcji danego typu opon oraz stopnia jej twardości. Opony zimowe nie sztywnieją i nie twardnieją tak bardzo jak opony letnie w niskich temperaturach a zatem lepiej trzymają się nawierzchni.

Jednak jest jeszcze pewna wiedza, którą w mojej ocenie należy również przy tej okazji upowszechniać a mianowicie:

ZAWSZE po sezonowej zmianie opon/kół powinno się KONTROLNIE sprawdzić dokręcenie kół po przejechaniu ok. 100-150 kilometrów po wyjeździe od wulkanizatora! Dobry wulkanizator ZAWSZE o tym powinien poinformować klienta nawet jeśli do ostatecznego dokręcenia kół stosuje klucz dynamometryczny. Chyba nikt nie chciałby nagle podczas jazdy zgubić koła prawda?

Napisane przez Pomyslodawcy

Tak zablokujesz „zapach” po „dwójeczce” poprzedniej osoby, gdy musisz koniecznie skorzystać z toalety.

Tak pozbędziesz się problemu zaparowanego lustra w łazience.