w

Tak skutecznie zabezpieczysz się przed noworocznym kacem. Zapamiętaj.

Każdy z nas doskonale zna pojęcie „kaca” jednak czy wiesz czym on jest w rzeczywistości? Otóż kac jest wynikiem nadmiernego spożycia etanolu (inaczej nazywanego alkoholem etylowym), który na pewien czas zmienia metabolizm naszego organizmu. Jednak finalne efekty kaca czyli najczęściej: ból głowy, wzmożone pragnienie, nadwrażliwość na hałas, nudności, biegunka, światłowstręt, apatia, dekoncentracja, osłabienie, brak łaknienia – odpowiadają RÓŻNE MOŻLIWE zmiany wywołane przez zaburzenie właśnie procesów metabolicznych rozkładem alkoholu przez wątrobę.

Dlatego FINALNIE za Twojego kaca odpowiadają między innymi: hipoglikemia (czyli spadek poziomu cukru w organizmie poniżej dolnej normy!), odwodnienie, niedobór glutaminy lub/i witaminy B12, czy nawet zatrucie organizmu aldehydem octowym (jeden z produktów ubocznych rozkładu alkoholu przez wątrobę).

Jeśli jednak mimo wszystko planujesz spożyć większą ilość procentowych trunków (np. przy okazji Sylwestrowej zabawy) to musisz pamiętać o pewnych zasadach, które pozwolą Ci zminimalizować niepożądane skutki spożycia następnego dnia:

1. NIE PIJ gazowanych napojów, gdyż dwutlenek węgla w nich zawarty zwiększa szybkość wchłaniania alkoholu do organizmu.
2. NIE JEDZ słonych przekąsek (czipsy etc.), gdyż sól przyśpiesza odwodnienie organizmu.
3. NIE PRZEPIJAJ mocnych trunków słabymi – NIGDY! Można mieszać alkohole ale wyłącznie w jednym kierunku tzn. rozpoczynamy picie na imprezie od słabszych a kończymy na mocniejszych. Nigdy nie wracaj „procentowo” w dół!

4. NIE PIJ sztucznie barwionych trunków – im więcej sztucznych barwników tym kac będzie większy, gdyż dokładasz wtedy pracy wątrobie.
5. Zjedz przed i w trakcie spożycia „coś słodkiego” najlepiej zawierającego cukry proste – dzięki temu redukujesz spadek cukrów we krwi wywołany przez alkohol.

6. Przed pójściem spać wypij 0,5 litra czystej wody – najlepiej mineralnej. Zwiększysz nawodnienie organizmu i ułatwisz jego regenerację w trakcie snu.
7. ZAWSZE PRZED imprezą zjedz posiłek bogaty w tłuszcze i białka! Dzięki temu zmniejszysz wchłanianie alkoholu ale musi być to PRZED – posiłek w trakcie ma znacznie mniejsze działanie ochronne! Uważasz, że warto o tym wiedzieć? Uświadom swoich bliskich lub/i znajomych 🙂

Napisane przez Pomyslodawcy

Tak zabezpieczysz swojego psa przed hukami fajerwerków w Sylwestra.

Niestandardowe, ale skuteczne śniadanie na kaca. Postawi Cię szybko na nogi.